rejestracja firmy warszawa E-pok
plen

Tutaj przeczytasz artykuły, instrukcje E-pok. Zobacz czy nie ma tematu, który Cię interesuje ?

Osiągamy sukces dzięki ludzkim pasjom i potrzebom. Właśnie te ostatnie otwierają w nas świadomość luk, które pragniemy wypełnić, aby uzyskać poczucie szczęścia i spełnienia. Zawsze będziemy klientami wobec tych, którzy mogą wypełnić nasze potrzeby. Jak zatem w dynamicznie rozwijającym się społeczeństwie opartym na mechanizmach wolnego rynku, pozyskać klientów? Jak stać się na tyle konkurencyjnym, aby klient właśnie do nas skierował swoje kroki? Poniżej wskażę kilka rozwiązań dotyczących firmy, oferującej usługi księgowe.

Jedną z metod jest wykorzystanie siły klientów, których już mamy. Prośba o polecenie naszych usług powinna pojawić się przede wszystkim w sytuacji, gdy klient korzysta już z nich i spełniają one jego oczekiwania. Badania pokazują, że w przypadku wykonania telefonu do klienta poleconego jest on bardziej skłonny skorzystać z naszych usług.

Internet jest dynamicznym miejscem, w którym można znaleźć odpowiedź na wiele nurtującym nas pytań. Udzielanie się na forach tematycznych, pozwoli zaistnieć danej firmie, a co więcej kierować potencjalnych klientów do naszej oferty.

Ciekawą metodą jest organizowanie darmowych wykładów dla młodych przedsiębiorców, podczas których przedstawiamy w jaki sposób radzić sobie z kwestiami księgowymi i podatkowymi. Na końcu wskazujemy pomoc w organizacji takich działań, przedstawiając ofertę własnej firmy.

Inną metodą jest pozyskanie klientów na etapie zakładania działalności gospodarczej. Dystrybucja materiałów reklamowych (przygotowanych w formie eleganckich teczek, czy broszur) powinna odbywać się w urzędach, na uczelniach i targach. Warto pamiętać, aby nie były to zwykłe ulotki, ponieważ te klienci najczęściej wyrzucają.

Czas przeznaczony na inwestycje w portale zakupów grupowych może procentować bardzo szybko. Jeżeli jesteśmy w stanie stworzyć ofertę pakietową z naszej branży, za cenę niższą niż rynkowa, możemy pozyskać segment klientów, do których ciężko dotrzeć na co dzień. Nie w cenie jednak będzie tkwiła siła naszego zarobku, ale w liczności zleceń.

Bardzo innowacyjną metodą jest umowa partnerstwa z daną uczelnią. Podstawą tej umowy jest sfinansowanie kursu z prowadzenia biznesu lub usług księgowych, najlepszym studentom kończącym wybrany kierunek. Dzięki temu uczelnia będzie nas promować, a firma stworzy sobie darmowy wizerunek, wspierania przyszłych przedsiębiorców.

Dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie współpracy z firmami, które wymagają założenia działalności gospodarczej jako formy zatrudnienia dla swych pracowników. Celem tej współpracy jest polecanie naszej firmy do organizacji księgowości dla nowych pracowników. Korzyść jest osiągana na dwóch płaszczyznach. Nasza firma zdobywa klientów, a druga strona argumenty, którymi może przekonać swoich przyszłych pracowników, do podjęcia wyzwania właśnie w tej formie zatrudnienia.

Warto również uczęszczać na spotkania networkingowe. Każde takie spotkanie powinno służyć pozyskaniu od klienta wizytówki lub danych kontaktowych. Ten sposób może wydawać się kontrowersyjny, ale musimy pamiętać, że na tego typu spotkaniach ludzie są zarzucani wizytówkami. Spróbujmy wybadać potrzeby, zebrać adresy e-mail, na które wysłane zostaną oferty, w treści nawiązujące do zidentyfikowanych potrzeb klientów. Taka forma pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji.

Powyższe metody nie wyczerpują tematu pozyskania klienta. Musimy pamiętać, że istnieje wiele merytorycznych czynników, dla których klienci wybierają daną firmę, ale istnieją także czynniki czysto abstrakcyjne, które rodzą się pod wpływem chwili, czy opinii innych. Szukając potencjalnych zysków, należy pamiętać o tym, że potrzeby rodzą się także w królestwach emocji.

powrót do listy artykułów

Przyjdź do E-poki rozwijaj swój biznes z profesjonalistami!

Wspieramy:bazadoradcow.plfrankowiec.pl